Interès pels productes turístics de Menorca el 2024

El SIT Menorca va incorporant noves fonts d’informació per anar nodrint i ampliant les dades del sistema. A l’edició de 2024 hem tingut per primera vegada l’oportunitat d’accedir i analitzar dades de BigData de l’empresa MABRIAN.

Entre el ventall de dades que hem pogut sumar hi ha l’interès pels productes turístics de Menorca. És la primera vegada que el SIT Menorca presenta informacions sobre l’interès (expressat en termes d’esments turístics) dels diversos productes turístics.

 

Que ens mostren les dades?

En termes generals,les activitats amb més interès per als visitants han estat el turisme actiu (20,8%), seguit pel tradicional sol i platja (19,4%) i el turisme natural (16,5%). També han tingut una presència destacada el turisme cultural (13,5%) i el gastronòmic (11,8%).

Quan observem les preferències segons la nacionalitat:

  • Espanyols: Destaquen per tenir un interès predominant pel turisme cultural (23%), seguit del sol i platja (17%) i les activitats actives (14%).
  • Britànics: Prioritzen el turisme de sol i platja (22,2%), però també mostren un important interès pel turisme actiu (18,2%) i familiar (14,1%).
  • Francesos: Els visitants francesos tenen el seu màxim interès en les activitats actives (26,3%), seguides en igual percentatge pel turisme cultural i el sol i platja (21,2%).
  • Italians: Clarament orientats al turisme de sol i platja, amb un 39,4%, seguits pel turisme cultural i familiar, amb un 12,1% cadascun.

L’interès pels diferents productes turístics a Menorca va variant al llarg de l’any. El turisme actiu i el sol i platja mostren un increment molt notable durant els mesos d'estiu, coincidint amb la temporada alta turística. En canvi, el turisme cultural, gastronòmic i natural mantenen un interès més estable durant tot l'any, amb pics d'activitat en els mesos de primavera i tardor, confirmant-se com les opcions preferides fora de la temporada alta.

Aquestes dades ofereixen informació clau per entendre millor els perfils dels visitants de Menorca, facilitant així l’adaptació dels serveis i productes turístics per cobrir millor les seves expectatives i, també per dissenyar i avaluar el retorn de les accions de promoció dels diferents productes turístics.